Kundtjänst

Din klockbutik i Sverige sedan 2012

  • BankID
  • Klarna Installment
  • Mastercard
  • Swish
  • Visa

Betala säkert

Din önskelista

Din önskelista är tom!

Din kundvagn

Din kundvagn är tom!

Din jämförelselista

Black Weekend! Upp till -75%. Klicka här

Åkströms Skyddsvillkor

1. Försäkringspaketet

Detta kontrakt reglerar den fysiska klockan och den tekniska support som ÅKSTRÖMS tillhandahåller dig enligt ovanstående försäkringspaket (som härmed kommer att kallas ”Paketet”) för tjänsten hos Åkströms som anges på ditt försäkringsbevis ("Beställningsnummer") .

Vi erbjuder för närvarande två paket:

  • Åkströms Protection (119 SEK/år) *0,33 SEK/Dag
  • Åkströms ProtectionPLUS (149 SEK/år) *0,41 SEK/Dag

2. När försäkringen börjar och slutar OBS!

Försäkringen (Protection) gäller i totalt 379 dagar (1 år + 14 dagars ångerrättsperiod) från det att du har genomfört ditt köp. Datumet för när det upphör att gälla kommer att stå specificerat i din orderbekräftelse. 

3. Vad täcks?

Åkströms Protection täcker material, tillverkning, samt handhavande fel.

Beroende på om du har valt "Åkströms Protection" eller "Åkströms Protection PLUS" -paketet, finner du här en lista över de artiklar som omfattas av denna garanti.

  • Material- och tillverkningsfel vid normal användning
  • Normalt slitage (ex. Smuts)
  • Boett
  • Tappad sten (om tillämpligt)
  • Armband
  • Remmar
  • Spänne
  • Stift
  • Krona
  • Urtavla

Utöver detta täcker "Åkströms Protection PLUS" paketet även:

  • Glas (Skadat eller repat)
  • Trasigt urverk (handhavande fel)
  • Stöt- och krosskador
  • Felaktig eller oaktsam hantering
  • Vatten- och fuktskador (endast klockor med minst 5 ATM)

Beroende på det valda Paketet kommer en reparation att utföras eller så kan klockan bli ersatt utan kostnad för arbete eller material, om det framkommer att skadan täcks av det valda försäkringspaketet.

I de fall där skadan är så omfattande att en reparation inte är möjlig kommer Åkströms att skicka ut en ny klocka av samma modell. Om din modell inte finns tillgänglig kommer istället en klocka av lika värde och liknande stil att tillhandahållas. Detta kan ske oavsett om det samordnas med dig innan eller inte.

Skyddet för ersättningsklockan slutar gälla i samband med att försäkringspaketet som förvärvades vid köpet av den första klockan med Åkströms Protection går ut.

4. Vad täcks inte?

"Åkströms Protection PLUS"-paketet gäller inte på skador utöver de som fastställts ovan, dock är försäkringen i sin helhet redan relativt omfattande.

Åkströms Protection” täcker inte skador under följande omständigheter:

  • Glas (Skadat eller repat)
  • Trasigt urverk (handhavande fel)
  • Stöt- och krosskador
  • Felaktig eller oaktsam hantering
  • Vatten- och fuktskador (endast klockor med minst 5 ATM)

Vi vill även påpeka att vattenskador som har uppstått pga att man inte har följt instruktionerna för produktens vattensäkerhetsnivå (som finns markerad på produkten), inklusive skador där klockan har utsatts för exponering av andra typer av vätskor eller kemikalier (annat än vanligt vatten eller havsvatten) inte täcks av ”Åkströms Protection”. Vattenskador på klockor under 5 ATM täcks heller inte.

5. Hur får man service och support?

Om du vill använda Åkströms Protection vid eventuella skador på din klocka ska du kontakta vår kundtjänst.

Glöm inte att fylla i ditt ordernummer som du fick i din orderbekräftelse som mejlades ut till dig när du gjorde din beställning, för att bekräfta giltigheten av din försäkring. Åkströms-Teamet kommer att kontakta dig för att bekräfta och koordinera retursändningen av den skadade klockan inom 2 arbetsdagar.

Det är viktigt att du inväntar bekräftelse från Åkströms-Teamet innan du skickar in din klocka. Du kommer att få information om vilken adress klockan ska skicks till och eftersom paketet måste kunna spåras är det viktigt att du skickar paketet med en rekommenderad fraktsedel. Du kan under vissa omständigheter även bli ombedd att ta klockan till en urmakare i din stad för att få en skada åtgärdad i stället för att skicka in den. Kostnaden för lagningen hos en annan urmakare blir i så fall återbetald av Åkströms i efterhand.

I de fall du behöver skicka in klockan till oss, står du för fraktkostnaderna. Vi står endast för kostnaderna för att skicka tillbaka klockan till dig efter att den har reparerats, dock endast om den ska skickas till ett land inom EU.

I samma mejl, finner du all nödvändig information om reparationstider och hur vi följer upp ärendet. Åkströms har även rätten att ta kontakt med dig gällande allt som har med Åkströms Protection tjänsten att göra via mejl, telefon eller chat.

6. Dina skyldigheter

För att få service eller support enligt försäkringen godkänner du att följa följande:

  1. Ange ett köpebevis i form av ett ordernummer
  2. Ange tydlig information om vad problemet är och exakt vad som är skadat samt hur det gick till. 
  3. Svara på följdfrågor om mer information krävs som tex modellnummer, markeringar på varans baksida och om eventuella åtgärder vidtagits för att lösa problemet innan och/eller efter att skadan uppstått. 
  4. Följ instruktionerna som Åkströms ger dig, inklusive bilder om så önskas.

7. Överlåtelse av försäkringen

Åkströms Protection är kopplat till en produkt, inte en person. Försäkringen kan därför användas av den som lagligen erhållit produkten. Denne kan sälja eller ge bort varan med den aktiva försäkringen till en annan person som i sin tur tar över varan och ha tillgång till det som försäkringen täcker, så länge ett ordernummer från originalköpet finns och försäkringen fortfarande gäller

Hur konsumentköplagen påverkar detta Paket

För köp där konsumentköplagen och distansköplagen gäller kommer de fördelar som de ovannämnda Paketen ger dig att vara utöver alla rättigheter och åtgärder som tillhandahålls enligt sådana lagar och förordningar.

Ingenting i dessa Paket ska påverka konsumenträttigheter som beviljas genom tillämpliga, lagar, inklusive konsumentens rätt till rättsmedel enligt lagstadgad garantilag.

ÅKSTRÖMS Protection Paket

Standard tillverkargarantiÅKSTRÖMS ProtectionÅKSTRÖMS Protection PLUS
DefekterI material och/eller utförande
SlitageFrån normal användning (t.ex. smuts)
Boett
Tappad stenOm tillämpligt
Armband
Remmar
Spänne
Stift
Krona
Urtavla
GlasTrasig eller repad
Trasigt urverkFelaktig användning och/eller hantering
Stöt- och/eller krossskador
Felaktig eller oaktsam hantering
Vatten- eller fuktskadorKlockor som har minst 5 ATM vattensäkerhet

Åkströms protection och Protection Plus är en produkt av Aphrodonis Media Group LTD

Kundtjänst: +46 10 884 85 86

Kundtjänst Whatsapp : +46 10 884 85 86

(Vi talar engelska och svenska)