Kundtjänst

Din klockbutik i Sverige sedan 2012

  • BankID
  • Klarna Installment
  • Mastercard
  • Swish
  • Visa

Betala säkert

Din önskelista

Din önskelista är tom!

Din kundvagn

Din kundvagn är tom!

Din jämförelselista

Köp nu, betala efter 30 dagar med Klarna

Returer & byten

Handla utan att ta några risker, det är inga problem hos oss! På grund av den lagligt stadgade ångerrätten kan du även returnera varor som du inte gillar så mycket som du tänkte att du skulle göra. Läs nedan vad du bör tänka på vid en retur.

Annan användbar information finns som alltid på vår FAQ-sida!

Vår uppmaning till dig!

Behandla inte de varor du vill returnera som om det vore din egendom, då du kan undvika att en helt ny produkt försämras.

  • Om du är försiktig redan när du öppnar förpackningen kan du undvika skador på frakt- och produktförpackning, eller själva produkten genom att packa upp den försiktigt. Detta stämmer särskilt för större föremål som klocklindare och klocklådor, då det är bäst att använda originalförpackningen för att returnera dessa artiklar på ett säkert sätt.
  • Lämna kvar skyddsplasten på exempelvis klockan, armbandet eller smyckesdelen och ta inte bort dem om det är möjligt. Använd inte varor som du förmodligen kommer att returnera. Vi behöver till exempel byta läderremmar efter en kort tids slitage av hygieniska skäl. Repor är mycket synliga på blankpolerade ytor på nya stålarmband, vilket måste poleras noggrant eller bytas ut för att inte göra nästa kund besviken.
  • Använd exempelvis en klockuppdragare, en tidsskala hos en urmakare eller genom att vrida upp klockan manuellt. Låt bli att ”testa” klocka på handleden.

Vi tackar dig för att du uppmärksammar detta och är försiktighet i detta avseende. Vi uppskattar det mycket!

Returer

Observera följande punkter när du returnerar varor:

  • Innan du returnerar en vara till oss ber vi dig att kontakta vår support för att registrera en retur! Vår kundtjänst skickar sedan ett redan ifyllt returformulär, där du också hittar returadressen.
  • Packa artikeln du vill returnera fullständigt tillsammans med eventuella tillbehör som kan ha inkluderats med produkten. För att undvika transportskador rekommenderar vi att du använder originalförpackningen.
  • Lägg tillbaka returblanketten du fick från oss i paketet. Detta kommer att påskynda alla återbetalningar eller byten avsevärt.
  • Vilken tjänsteleverantör du väljer för returförsändelsen är upp till dig. Se för din egen skull till att leveransen är försäkrad och spårbar (spårbart paket). Dessutom ger vi dig möjligheten att överlåta returen av paketet till oss. I detta fall dras kostnaderna för returförsändelsen helt enkelt bort från återbetalningsbeloppet.

Byten

Vill du returnera en eller flera artiklar, men vill få tillbaka en eller flera andra varor? Var tydlig med detta önskemål när du kontaktar vår kundtjänst angående returen!

  • På Åkströms är det även möjligt att byta ut andra varor där 14-dagars ångerrätten har utgått, men inom 30 dagar efter leveransen, förutsatt att varorna inte har använts. Denna förordning begränsar inte dina rättigheter som konsument, utan fungerar som en förlängning av dem.
  • Om ett byte kräver en extra betalning (där de nya varorna är dyrare än de returnerade) kommer en servicemedarbetare att informera dig så snart returen har nått oss.

Återbetalning

Vid återbetalning skickas pengarna tillbaka på samma sätt som vi fick dem. Om du exempelvis köpte med kreditkort avbryts betalningen helt enkelt och kortutgivaren skickar tillbaka din betalning!

Vid en kreditnota ber vi dig att förse oss med ditt IBAN och BIC, eller ditt lokala kontokortsnummer för din bank så att vi kan överföra kreditbeloppet!

Ytterligare användbar information finns som alltid på vår FAQ-sida!